kolmapäev, 20. september 2017



Minu pea
SEPTEMBRI MEELEOLUDEST

Püüan lõpuks jälle blogilaienele saada. Kirjapanemist väärivat on juhtunud palju, aga aega selle ülesmärkimiseks pole üldse :(. Viimased kuud olen peaaegu kogu aja pühendanud doktoritöö lõpetamisele. Aga nüüd on see valmis (vähemalt esialgsel kujul) ja esitatud eelkaitsmisele :) Olen selle üle tõesti rõõmus, sest see töö on mind ennast arendanud ja olen tõesti leidnud uusi asju teise keele omandamise kohta! Eks siis nüüd ootan ära oponentide arvamused ja siis saan edasi tegutseda.

Niikaua on aga mõned vabad hetked rohkem ja kirjutan siis ka blogisse. Seoses septembriga panen siia armsaks meenutuseks 11. klassi eesti keele kui teise keele õppurite luuletusi, mis nad kirjutasid kaks aastat tagasi, kui ma neile esimesi tunde andsin. Nüüd on nad juba gümnaasiumi lõpetanud! Edu neile elulainetel!

Kõigepealt lugesime koos Miroslav Holubi luuletust “Poisi pea” (pärit Jill Hadfieldi suurepärasest käsiraamatust “Rühmadünaamika võõrkeeletunnis”. Argo, Tallinn 2010)

Me ei tea mis on kellegi peas. © Fotolia



Seal peas on kosmoselaev
ja plaan
klaveritunnist pääsemiseks.

Ja seal peas on
Noa laev,
mis kõige tähtsam.

Ja seal peas on
täiesti teistmoodi lind,
täiesti teistmoodi jänes,
täiesti teistmoodi kimalane.

Seal peas on jõgi,
Mis voolab ülesvoolu.
Üks korratabel.

Antiaine.

Ja poisi pead lihtsalt ei saa piirata.

Ma usun,
et ainult piiramatu
ongi pea.

On tõesti paljutõotav
juhus
et nii paljudel on pead.


Ja nüüd siis õpilaste luuletused :)

Suvi ... © Fotolia



Kui ma olen koolis tunnis
Minu pea ei ole ruumis
Mõtlen suvest iga päev
Igaühel on oma vaev

Mõtted arendavad meid © Fotolia



Igal inimesel oma mõtted, pea
Mõned neist on halvad, mõned aga head
Ühed meist on targad, teised mitte väga
Aga tähtis on järjepidevalt töötada oma peaga

Minu peas on õnnelikud mõtted © Fotolia



Minu peas on alati päike
Minu peas on kõik eriti hea
Tahan et oleks õnnelikud
Kõik suured ja väiksed teod

Minu peas on kleit © Fotolia



Minu peas on mets
Minu peas on kleit
Igal inimesel on oma mets
Igal inimesel on oma kleit

Mõtted on erilised
Rumalad sellised
Mõtted on kiired
Tahan alati viied

Sõnad on meie sõbrad. © Fotolia




Minu peas on sõnad
Mis ma kasutan
Nad on head sõbrad
Nad aitavad lugeda, luua
Lisada, mõista
Ja muidugi muuta
Minu peas on sõbrad
Aga tõeliselt nad on sõnad
Ilma milleta elu ei oleks
Nii põnev, ilus ja huvitav asi

Milline ta alati oli

*******************************************************************

Ja mis mõtted on sinu peas?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar