teisipäev, 10. jaanuar 2017




      Olen rääkiv must kass ...
ENDALE SARNASE RAAMATUTEGELASE KUJUTAMISEST JA KIRJELDAMISEST




Uue õppeaasta alguseks tegime teise keele õppijatega soojenduseks ülesande, kus õpilased kõigepealt nimetasid paarides niipalju raamatuid, kui neil üldse meelde tuli. Seejuures võis raamatu nime öelda eesti keeles, vene keeles või muus (originaal)keeles. 

Seejärel palusin kõigil ette kujutada, et kui nad oleksid raamatutegelased, siis kes neist igaüks oleks ja miks. Kõik joonistasid oma tegelased (osa ise, osa kasutas internetipiltide abi ja paar kavalpead tellisid oma pildid ühelt väga hea joonistajakäega klassivennalt) ja kirjutasid selle juurde väikese teksti (kes see tegelane on, mis teosest pärineb ja mida seal teeb, miks ta sulle meeldib ja mille poolest sa oled tema moodi). Enne kirjutamist tutvustas igaüks oma pilti ka väikeses rühmas.

Ülesanne õnnestus selles mõttes hästi, et kõik tegid seda päris suure innuga, samuti oli väga huvitav vaadata, kellega end võrreldi. Kuna õpetan neid õpilasi juba teist aastat, siis on mul ka neist oma arvamus olemas ja pean tunnistama, et enamiku puhul olin päris üllatunud, kui hästi nende tegelaskujud ka minu meelest nendega sobisid. Samas andis see harjutus õppijate kohta ka uusi mõtteid ja vaatenurki.

Peab küll tunnistama, et piltide joonistamine võttis rohkem aega kui rääkimine ja tekstide kirjutamine. Samas oleks tekstid minu etteujutuses olnud veidi pikemad ja keerukamad. Õpilased aga ütlesid, et nad ei oska neid pikemaks teha, sest kõik oluline on juba öeldud. Ja olgu siis nii! Oligi ju alles aasta esimene tund!

Järgnevalt väike valik!


Nils Holgerson

Miks ma valisin “Nils ja haned?” Kui olin väike, mulle väga meeldis see raamat ja multifilm. Nils oli väga huvitav tegelane: väga tark, alati tal olid seiklused. Tema elu oli väga põnev ja see mulle meeldis.
Lapsepõlves ma alati tahtsin reisida või elada põnevalt. Ja sellepärast Nils on minu lemmikraamatutegelane. Nagu Nils ma proovin ka alati aidata teisi.

Mary Poppins



See on peategelane raamatust “Mary Poppins”, mille kirjutas Pamela Travers. Ta on pärit Inglismaalt ja töötab lapsehoidjana ühes Briti perekonnas nimega Banks.
Tegelikult mina ei armastanud seda raamatut lapsepõlves. Kuid aasta tagasi, kui ma töötasin lastelaagris teatrivahetuses, me lavastasime Disney muusikali järgi Mary Poppinsit. 

Saatuse tahtel sain ma peategelase rolli. Sellest ajast ma hakkasin uurima Mary Poppinsi kohta, lugema seda raamatut põhjalikumalt ja sain aru, et see on filosoofiline ja väärikas.
Mary Poppins meeldib mulle, sest ta on tark, omapärane ja väga iseseisev. Tegelikult olen temaga sarnane, sest ka töötan lastega. Lapsed laagris armastasid nimetada mind enda lapsehoidjaks ja Mary Poppinsiks, võib-olla sellepärast, et ma olin küll range ja aus, aga olin ka lastele väga meeldiv ja põnev.

Karlsson katuselt




See on Karlsson. Ta elab katusel, sööb palju magustoitu ja veedab aega oma sõpradega. Mulle meeldib, et ta on alati lõbus ja teeb, mis talle meeldib. Ta on ka väga sõbralik ja avameelne. Karlson on väga positiivne tegelane.

Ma armastan ka süüa, eriti magustoitu. Ma armastan oma sõpru. Mulle meeldivad vaated katuselt.

Merineitsi Ariel


See on merineitsi. Tema nimi on Ariel. Ta elab ookeanis ja suhtleb teiste merineitside ja kaladega. Ükskord ta nägi üht inimest. See oli ilus noormees. See noormees oli prints ja merineitsi armus temasse.
Mulle meeldib Ariel, sest ta on väga sõbralik ja rõõmsameelne. Ta on ka väga ilus.
Arielil on pikad ilusad punased juuksed. Mul ka on ilusad punased juuksed (aga nad pole pikad :) ja sellepärast ma olen tema moodi.

Kakuke


Tema nimi on kakuke. Ta on tehtud süsinikust ja vesinikust. Ta alati otsib lahendusi probleemidele, kuidas suhelda inimestega või loomadega.
Ta mulle meeldib, sest ta on kaval ja tark. Minu meelest on ta selline tegelane, kes ei ole liiga märgatav, aga kui teda märgatakse, ta alati teab, mida peab tegema.
Ma olen tema moodi selle poolest, et ma ei ole liiga märgatav sotsiaalselt, kuid kui on vaja aidata, ma saan appi tulla. Tal on oma rada, millest ta ei astu välja. Tal on oma eesmärk, mul on ka eesmärk. Ja ma olen ka tehtud süsinikust ja vesinikust.

Väike prints



Ta mulle meeldib, sest ta on väga huvitav tegelane. Ta on väga tark oma vanuse kohta. Ma arvan, et ma olen tema moodi, sest mulle ka meeldib fantaseerida ja arutleda.

Puu Georg

See on puu. See on puu raamatust “Suur must koer”, tema nimi on Georg. Mulle väga meeldib see tegelane, sest ta oli tugev ja väga, väga tark. Georg oli väga hea sõber, ta aitas paljusid inimesi. Ta oli 127 aastat vana ja sellepärast ta oli elutark.

Printsess Jasmine

See on printsess Jasmine Aladdini filmist. Ta elab lossis koos oma isaga. Mulle meeldib Jasmine, sest tal on väga naiselik loomus. Ta on ilus, elutark ja kena. Ta on ka korralik ja tema toas on alati puhtus. Ta hoolitseb oma isa eest ja enda eest.
Mõed inimesed ütlevad mulle, et ma olen nagu Jasmine. Ma mõtlen, et see on sellepärast, et me tõesti oleme sarnased. Ma armastan ka puhtust ja ma arvan, et ma olen naiselik – sellepärast olen tema moodi.

Veel üks kakuke :)

See on kakuke. Ta on peategelane muinasjutust “Kakuke”. Ta elas koos vanavanematega. Ükskord ta läks ära, sest ta tahtis tundma õppida maailma. Oma teel ta kohtus mitme tegeleasega, kes tahtsid teda ära kasutada.
Ta meeldib mulle, sest  ta on väga lahke, elurõõmus ja osav. Mina tahan ka leida seiklusi, õppida tundma maailma. Oma teel ka kohtun inimestega, kes tahavad mind ära kasutada, aga mina osavalt lähen ära nende juurest.

Irvik kass

See on Irvik kass. Ta on muinasjutust “Aalice Imedemaalt”. Irvik väga palju naeratab ja kaob. Ta aitab Alicet.
Irvik meeldib mulle oma naeratuse ja imeliku oleku tõttu. Mina olen tema moodi. Teised tihti ütlevad, et ma ei ol etavaline. Ma olen natuke veider heas mõttes.

Salem Saberhagen, must rääkiv kass

Mina olen Salem Saberhagen. Olen kass koomiksist. Olen rääkiv must kass, kuid enne olin ma mees. Olen moondatud kassiks juba 25 aastat. Aga minu kassielu on üsna lahe ja meeldib mulle.
Mina meeldin inimestele, sest olen väga ilus ja karvane. Olen rõõmus ja teravmeelne. Minu nõuanded on alati head. Mulle väga meeldib nalja teha.
Kuidas X on minu moodi? Ma arvan, et meil on sarnane iseloom. Meile meeldib teha igasuguseid nalju. Meil on üks väga sarnane iseloomulik joon – sarkasm. Me oskame seda hästi kasutada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar