Sa
oled aja jalutaja ...
Kool on jälle läbi ...
See aasta on mul sellega seoses mõnevõrra teistsugused tunded kui eelmisel
aastal. Mu eelmise aasta 11. klassi õpperühmast teadaolevalt keegi meie koolis
12. klassi ei jõudnud (:, millest olen aasta tagasi juba blogis ka
kirjutanud. Oma uues koolis ei olnud ma 12. klassiga päris nii lähedaseks saanud, kui
eelmise aasta lõpetajatega teises koolis. Kuigi nad olid väga toredad ja hea peaga noored
inimesed, siis 1) õpetasin neile kirjandust eesti keeles – ja tundus, et seda
õppeainet olid nad varem harjunud pidama mitte eriti oluliseks ja 2) tundusid nad
olevat koolist üldse tüdinenud ja püüdsid end viimases klassis tundidest võimalikult lihtsalt
läbi libistada. Olin juunis ka jälle Jyväskyläs oma doktoritööd kirjutamas ja
seega ei jõudnudki nende lõpetamisele, millest mul on kahju, aga mis parata.
Mitme selle klassi
õpilasega oli mul tekkinud ka olukord, kus neil oleks peaaegu jäänud gümnaasium lõpetamata,
sest ma ei sauna võlgade tõttu neile kirjanduse hindeid välja panna. Et ma
polnud pannud võlgade eest ühtesid, vaid ootasin rahulikult nende sitarist (ja
õpilased olid sellest väga hästi teadlikud), siis arvasid nad ilmselt, et
õnnestub lõpuks ikka ka mitte millegi eest hinne kätte saada. Kui aga asi läks
juba tuliseks ja klassijuhataja ning direktor hakkasid neid tagant utsitama,
siis hakkasid mu meilile ka tööd laekuma. Osa esitatud töödest olid igati
toredad ja ma sain nende eest südamerahuga head hinded välja panna.
Paar
õpilast aga saatsid mulle väga rumalalt internetist kopeeritud plagiaadid,
mille peale ma tõsiselt pahandasin. Esiteks – on minu meelest plagiaat üldse
üks halvemaid asju, mida õpilane saab teha, ja on väga kummaline, kui ta pole
sellest gümnaasiumi lõpuks aru saanud. Teiseks – nii rumal ei saa ikka olla, et
arvata, nagu ei saaks ma kohe esimesest pilgust aru, et need õpilased pole seda
teksti ise kirjutanud ja nagu ma ei suudaks ühe minutiga internetist plagiaadi
allikat üles leida. Saatsin neile ka vastavasisulise vastuse ja selle peale
võtsid nad end veidi kokku ja tegid siiski oma tööd valmis – kuigi ei saa
öelda, et need just päris gümnasisti tase oleks olnud, aga vähemalt ise tehtud :).
Eks võtan sellest
kogemusest ka ise edaspidiseks õppust – ilmselt pean reeglid alguses veidi
täpsemalt paika panema ja ka plagiaadi teemat eraldi käsitlema, kuna tundub, et
seda pole varem oluliseks peetud. Arvan ka, et jätkan ikka oma joont ja püüan õpilastes arendada iseseisvust ja ise oma elu organiseerimise oskust. Samuti suhtumist, et kui sa juba midagi teed, siis tee seda huviga - nii on sul endal toredam elada!
Lõpetan nüüd selle
pahurdamise :). Ja lisan siia mõned toredate tööde näited.
Kõigepealt ühe noormehe väga hea kokkuvõte loetud raamatust. Kokkuvõte oli vaja esitada
tähestiku kujul, kus iga tähe juurde tuli kirjutada selle tähega algav oluline
sõna loetud raamatust. Lisada tuli ka selle sõna tähendust avav lause. Seda teksti ei ole toimetatud, vaid see on esitatud täiesti autentsel kujul. Mis puutub keelde, siis 1) on see huvitav kui õppijakeele näide, mille põhjal saab analüüsida, milliseid keelekonstruktsioone õppija sellel arenguetapil kasutab. See haakub mu dotoritööga ja kirjutan sellest varsti pikemalt; 2) arvan, et selle kohta, kui hea peaga see õpilane tegelikult on, võiks ta keelekasutus olla ka veidi kõrgemal tasemel. Olen kindel, et kui ma oleksin teda kauem saanud õpetada ja kui ma oleksin talle õpetanud ka keelt, mitte ainult kirjandust, siis oleks ka ta keeletase üsna kiirelt tõusnud :)
Teiseks lisan sama õpilase reklaami sellele raamatule. Algne ülesanne oli küll teha raamatut tutvustav lühivideo, lõpuks lubasin selle aga asendada ka kirjaliku reklaamiga. Ja mulle tõesti meeldivad nii selle õpilase raamatutuvustus kui ka reklaam – on tunda, et ta tõesti on raamatut lugenud ning see on tas mõtteid ja emotsioone tekitanud! Ja ta kirjutas väga kenasti Seda raamatut lugedes oled nagu ajas jalutaja ...
Lasnamäe valge laev |
A , E , H , I , J , K , L , M , N , O , P , R , S , T , U , V , Õ , Ö, Ü.
Ajalugu – Tähtis osa raamatust oli rikas Läsnamäe ajaloost.
Estlased – Raamatu alguses autor räägib, et
suur osa tema tuttava eestlasi arvavad, et Lasnamäe on mingisugune paha Tallinna
osa kus toimub suurim osa kriminali Tallinnas, ja et seal on ohtlik elada.
Haridus – Autor räägib, et ta õppis Tartu
Ülikoolis ja sai seal kõrgharidust ja ta ka räägib natukene kuidas temale oli
seal õppida.
Inimene – raamatus oli kirjeldanud kuidas ja
kui moodi elasid inimesed Läsnamäel Nõukogude ajal ja kuidas nad välja näesid,
mida nad mõtlesid ja mis oli nende probleemid.
Jalgpall – autor räägib, et kui nad oli väiksem
talle meeldis poistega õues jalgpalli mängida.
KVN – autor räägib , et kui ta oli väike talle
väga meeldis KVN ja ,et see oli koige populaarsem telesaate sellel ajal ja ta
oli roomus et „Lobusate ja Leidlike Klubi“ tuli Tallinnasse.
Laupäev – iga laupäev autor käis oma vanematega
õigeusulise kirikusse.
Mälestus - autor räägib, et uks tema kurbsaim
malestus on kui tema vanaema suri ja tema matuseid.
Naabrid - autor räägib, et kui ta elas seal,
nabrid oled toredad inimesed ja nad iga aeg uks teise abistasid.
Olümpia – olumpia hotelli kohvik on selline
koht, kus autoril sunnis idee selle raamatu kirjutada.
Puskin – noor mees kes elas Läsnamäel. Ta oli
tuntud seal oma rumala luuletuse parast.
Rosenbaum – luuletaja ,keda autor tihti
tsiteerib oma raamatus.
Suitsetamine – noorte poiste Läsnamäes lemmik
hobbi sellel ajal.Ta raagib, et suurem osa tema tuttava poiste suitsetas.
Tsernobol - autor räägib,et 1986.aastal toimus
Ukraainas suur katastroof , mis muutus kogu maailma.
Ukraaina – riik , kuhu autor käis oma vanaema
kulastama.
Viktoria – seda toreda raamatu autori nimi.
Õpetaja - autor räägib,et tal koolis oli uks
range opetaja kes autorile ei meeldinud.
Öösel - autor räägib, et tema lemmik aeg
langistamiseks oli kui ta öösel Zemfirat kuulas.
Üürimus – see on mida Viktoria oma esimese
armastusega tegi Lasnamäel kui nad otsisid uut korterit.
Raamatu kokkuvõte. Teise keele õppija töö, esitatud autentsel kujul
Teiseks lisan sama õpilase reklaami sellele raamatule. Algne ülesanne oli küll teha raamatut tutvustav lühivideo, lõpuks lubasin selle aga asendada ka kirjaliku reklaamiga. Ja mulle tõesti meeldivad nii selle õpilase raamatutuvustus kui ka reklaam – on tunda, et ta tõesti on raamatut lugenud ning see on tas mõtteid ja emotsioone tekitanud! Ja ta kirjutas väga kenasti Seda raamatut lugedes oled nagu ajas jalutaja ...
Kas teile kunagi oli huvitav miks Lasnamäe on vene elurajoon?
Kas
teil kunagi oli huvitav kuidas oli venelaste elu Nõukogude ajal ja
pärast seda katkimist?
Kas
teile meeldib lugeda huvitavad lood inimeste eludest?
Kui
jah, siis see on see raamat, mis teile küll meeldib!
Seda
raamatu autor on Viktoria Ladõnskaja keda lapsepõlv ja noorus toimis
Lasnamäel 1980.-90.aastatel. Täna ta töötab meie riigikogus!
Aga
see raamat pole lihtsalt tema biograafia, see raamat on midagi rohkem. See
raamat on inimeste elu elatis. See raamat on selline asi kust te saate saada nii palju vastusi
kui teil on küsimusi!
Miks venelased üldse tuli
siia elama? Kas nad oskavad eesti keelt raagita? Miks nad on Eestile lojaalsed?
Seda kõike tee võite luugeda raamatus, mida nimi on „Lasnamäe-Valge Laev“
Kui loed seda raamatu,
tuleb selline tunne, et sa oled aja jalutaja. Sina võid oma silmatega näha
mis ja kuidas seal asjad oli nii palju aega tagasi!
See raamat räägib
venelaste eludest eesti keeles ja eesti kontekstis.
See on raamat mida iga Tallinna
elanik peab lugema!
Ainult 15.99 Eurot !
Raamatu reklaam. Teise keele õppija töö, esitatud autentsel kujul
Ja kolmandaks lisan
lingi ühe neiu tehtud videoreklaamile loetud raamatu kohta – tema esitas selle ka juba varem :).
Mulle meeldib see video väga – tekst, mis
seal kõlab on pärit reklaamitavast raamatust, aga see on väga kenasti
esitatud ja nauditavalt videosse sulatatud.
Soovin igal juhul kõigile lõpetajaile, et nad leiaksid selle tee, mida mööda minemine sobib just neile. Ja et nad tõesti läheksid ise mööda seda teed, ületades sealjuures raskusi ja nautides uusi vaimustavaid vaateid. Siis saavad nad ise tõelist õnne tunda ja toovad seda ka teistele :)
Lõpetuseks tahan öelda, et tunnen ka end seda blogi kirjutades ajas jalutajana ...
Lõpetuseks tahan öelda, et tunnen ka end seda blogi kirjutades ajas jalutajana ...
Kõnni mööda õiget teed, siis annab see sulle jõudu ... |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar