!!! või ???
EKSAMITULEMUSTEST JA KOOLIDE REASTAMISEST
Eelmisel nädalal sain
väikese üllatuse osaliseks. Nimelt avaldati traditsioonilised koolide
edetabelid riigieksamite tulemuste põhjal – ja meie kool ehk siis minu õpperühm
oli eesti keele kui teise keele tulemustes esikohal. Muidugi olen rõõmus ja
arvan, et õpilased olid igati tublid,
samas tekitab see ootamatu tähelepanu ka soovi teemat lühidalt
kommenteerida.
Kõigepealt on mul hea
meel, et meie edu saabus ilma erilise eksamidrillita. Ma ei hakanud õpilasi
närvi ajama juttudega lähenevast väga olulisest riigieksamist ega võtnud
kordagi jutuks teemat, kui oluline on nende eksamitulemus ka koolile. Muidugi
teadsime kõik, et eksam aasta lõpus toimub: tegime muude õppetegevuste vahele
päris palju ka eksamiülesandeid, et õppijad nende vormiga harjuksid ning et ma
näeksin nende taset ja saaksime olemasolevaid lünki täita. Lasin ka õppijail
endil oma osaoskuste taset hinnata – ja nad suutsid seda üsna objektiivselt
teha. Mu õppijaile oli üldiselt kõige kergem kuulamine, rohkem raskusi
valmistasid kõigile kirjutamine ning sõnavara ja mõnele rääkimine.
Teiseks – pean väga
oluliseks, et tegime ka palju muud: kirjutasime mitmesuguseid tekste, mitte
vaid arutlusi ja poolametlikke kirju; rääkisime igasugustel teemadel, vaatasime
filmi, mängisime jmt. Loodan ja usun, et see kõik muutis eesti keele õppe
sisukamaks ja huvitavamaks ning eesti keel hakkas õppureile ka rohkem meeldima.
Samuti tegi see õppijad julgemaks ja arendas neis paindlikkust ning loovust erisuguste
situatsioonidega toimetulekuks. Lõppude lõpuks – ei õpi me ju ometi eksami
jaoks! Eksam on lihtsalt üks mõõdupuu, aga tegelik mõõduvõtmine toimub ikka
päriselus.
Elu nõuab palju rohkem kui riiigieksam! |
Seega ei pea ma tegelikult
eksamitulemusi üldse kõige tähtsamaks. Sellest on palju räägitud ja ka mina
olen seda meelt, et need on vaid üks näitaja paljude muude kõrval, mille järgi
kooli headust hinnata. Isegi pean sama suureks või suuremakski saavutuseks kui
12. klassi eksamitulemusi mõne oma 11. klassi õpilase eesti keele
õpimotivatsiooni tõusu ja suurt keelelist arengut väga madalalt algtasemelt
suhtluspädevuseni (olgugi et see ei olnud veel gümnaasiumitase). Leian et hea
kool toetab iga õppurit, aitab tal tema algtasemest edasi areneda ning tekitab
tas tunde, et ta on edukas ja hea inimene.
Hea kool toetab iga õppurit |
Üldise koolide
pingeritta seadmise võiks minu meelest lõpetada. Praegu olen aga rõõmus, et
meie tulemused näitasid, et eksamiedu võib saavutada ilma liigse pinge ja stressita,
vabas ja loomulikus õppeprotsessis.
Õppijad peaksid olema koolis rõõmsad! |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar