Kas me võiks seda
harjutust veel kord teha?
UUE AASTA ALUSTAMISE VÕIMALUSTEST
© Fotolia
|
Esimene ülesanne
Netis levib üsna palju ankeete, milles tuleb kirja panna kolm kohta, kus oled elanud, oma kolm veidrat harjumust ja palju muud taolist. Inimesed täidavad selliseid ankeete üsna hea meelega ja vastuseid on tavaliselt ka päris põnev lugeda. Uue aasta alustamisekski on palju erisuguseid küsimustikke välja mõeldud. Neist inspireerituna koostasin analoogse ankeedi ka oma õpilastele.
Netis levib üsna palju ankeete, milles tuleb kirja panna kolm kohta, kus oled elanud, oma kolm veidrat harjumust ja palju muud taolist. Inimesed täidavad selliseid ankeete üsna hea meelega ja vastuseid on tavaliselt ka päris põnev lugeda. Uue aasta alustamisekski on palju erisuguseid küsimustikke välja mõeldud. Neist inspireerituna koostasin analoogse ankeedi ka oma õpilastele.
© Fotolia
|
AASTA KOKKUVÕTE
2014
kolm olulist kohta, kus viibisin
..........................................................
kolm meeldejäävat sõitu
.....................................................................
kolm
olulist inimest
...............................................................................
kolm
uut tuttavat
..................................................................................
kolm
asja, mida õppisin
........................................................................
kolm
üllatust .........................................................................................
kolm
rõõmu.............................................................................................
kolm
kurbust
..........................................................................................
kolm
lahedat üritust
...........................................................................
kolm
olulist eset
.....................................................................................
kolm
muudatust
....................................................................................
kolm
head asja, mis säilisid
.................................................................
2015
kolm
ootust
..........................................................................................
kolm
kartust
..........................................................................................
kolm
lootust ...........................................................................................
Nii eesti kui vene rühmad täitsid küsimustikku meeleldi. Pärast täitmist
lasin õppijail oma vastuseid ka veidi suuliselt kommenteerida ja mõnest
vastusest arenes välja ka väike vestlus. Õppijate vastused olid huvitavad ja andekad ‒ oli tunda, et see on neile harjumuspärane mõtete avaldamise viis. Praegu ma enam paljut ei mäleta, kuid paar omapärasemat meenub. Nimelt õppis üks õpilane eelmisel aastal kaks asja: Puškini luuletuse ja selle, et X (üks koolikaaslasest sõber) armastab meid. Teise õpilase jaoks olid eelmisel aastal üllatavad kaks asja: Et X (üks õpetaja) on mõnikord kuri ja Et X (üks klassivend) kukub palju. Et ma ka tunnen neid X-dega tähistatud inimesi, siis tundusid need vastused eriti vahvad.
Teine
ülesanne
Teine ülesanne oli kokkuvõte eelmisel aastal maailmas toimunu kohta. Selleks kasutasin Google΄i kokkuvõtet populaarsematest otsingusõnadest. Vt aadressilt http://www.google.com/trends/topcharts?hl=et#date=2014&geo (maailm) ja aadressilt http://www.google.com/trends/topcharts?hl=et#date=2014&geo=EE (Eesti).
Teine ülesanne oli kokkuvõte eelmisel aastal maailmas toimunu kohta. Selleks kasutasin Google΄i kokkuvõtet populaarsematest otsingusõnadest. Vt aadressilt http://www.google.com/trends/topcharts?hl=et#date=2014&geo (maailm) ja aadressilt http://www.google.com/trends/topcharts?hl=et#date=2014&geo=EE (Eesti).
Google i 2014. aasta populaarsemad otsingud
maailmas
|
Eestis
|
1.
Robin Williams
2.
World Cup
3. ebola
4.
Malaysia Airlines
5.
ALS Ice Bucket Challenge
6.
Flappy Bird
7.
Conchita Wurst
8.
ISIS
9.
Frozen
10.
Sochi Olympics
|
1.
Elron
2.
laulupidu
3.
iPhone 6
4.
Sochi 2014
5.
Eurovision 2014
6.
Aliexpress
7.
2048
8.
ebola
9. Robin
Williams
10.
Ukraina
|
World Cup
© Fotolia
|
Otsisin kõigi
esikümne päringute kohta ka taustainfot ja koostasin väikesed infotekstikesed (mida ma
siia ei lisa).
Tunnis tutvustasin
õppijatele ülesannet ja palusin seejärel neil esikümned ära arvata. Ülesanne osutus ülipopulaarseks, eriti noormeeste seas. Üks noormees
hüppas peale minu sissejuhatust lausa pingist püsti ja hüüdis: „Ärge öelge
meile vastuseid ette, laske meil endil arvata!“ Seda olingi kavatsenud teha :).
Noored olid nutikad ja mõistatasid päris mitmed märksõnad ilma igasuguste
abistavate vihjeteta ära. Päris kõiki aga siiski mitte. Siis andsin neil järk-järgult
vihjeid ja peagi olid kõik vastused käes.
Lõpuks sain aga selle ülesande kohta õpilastelt veel kaks suurt komplimenti. Üks noormees ütles: Ma lihtsalt pean seda X-le (ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja geograafia õpetajale, kes on ühtlasi ka tema lemmikõpetaja) näitama, ta vist arvab küll kõik asjad ära.
Lõpuks sain aga selle ülesande kohta õpilastelt veel kaks suurt komplimenti. Üks noormees ütles: Ma lihtsalt pean seda X-le (ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja geograafia õpetajale, kes on ühtlasi ka tema lemmikõpetaja) näitama, ta vist arvab küll kõik asjad ära.
ALS Ice Bucket Challenge
© Fotolia
|
Teiseks palus üks noormees peale
söögivahetundi, kas me võiksime seda harjutust veel kord teha, aga seekord
ülemöödunud aasta sõnadega. Ta oli nimelt need vahepeal ise netist välja
otsinud. Lubasin seda ja noormees viis harjutuse läbi, lastes jällegi
kõigepealt kaaslastel ise vastuseid pakkuda ja vajaduse korral neid oskuslike vihjetega abistades.
Kokkuvõttes võib öelda,
et ülesanne õnnestus tõesti ülihästi - palju paremini, kui oskasin ette kujutada. Arvan, et sellele aitasid
kaasa mitmed asjaolud: 1) et õppijaile meeldivad igasugused mõistatamisülesanded, 2) et siin
tuli ära arvata päris elulisi ja olulisi asju, 3) et ülesanne ei olnud liiga kerge, mis olnuks igav ega ka liiga raske, millega poleks hakkama saadud, 4) et ülesande lahendamiseks oli vaja nii teadmisi kui ka nutikust, 5) et mitteõiged pakkumised tekitasid samuti mõtteid ja kohati ka nalja.
Mõistatamisülesanne oli ka heaks soojenduseks edasisele tunnitegevusele - tööle otsingute kohta koostatud infotekstidega.
Mõlemat siin postituses kirjeldatud ülesannet proovin kindlasti järgmisel aastal ka uute gruppidega (ja võib-olla ka teist korda vanade gruppidega). Julgen neid ka kõigile teistele soovitada - nii esimese kui teise keele tunnis!
Frozen
© Fotolia
|
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar