esmaspäev, 11. mai 2015



Minust

Olen hariduselt lingvistikamagister ja psühholoogiamagister ning keel ja inimesed on kogu aeg olnud minu kaks suurt armastust. Eesti keele kui teise keele valdkonda sattusin paarkümmend aastat tagasi pooljuhuslikult, aga praegu võin öelda, et paremat tegevusala oleks raske ette kujutadagi! 

Esiteks olen tänu õpetamisele keelekursustel, koolis ja ülikoolis saanud suhelda väga paljude huvitavate ja toredate inimestega,  kellega elu mind muidu vaevalt kokku oleks viinud. Teiseks – et eesti keele kui teise keele õpetamine on suhteliselt noor ala, siis pakub see võimalust ise asju välja mõelda ja luua, ning mulle meeldivad seda laadi väljakutsed. 

Nii olengi osalenud paljudes uurimis- ja arendusprojektides, üritanud vaadelda oma emakeelt teisest rahvusest inimeste pilguga ja  mõelda välja viise, kuidas neil seda kergem omandada oleks. Samuti on olnud põnev katsetada erisuguseid õppemeetodeid ja analüüsida nende mõju. Kogunenud kogemusi olen kasutanud kümmekonna tänapäevase  õppekomplekti loomisel.

Alates 2014. aasta sügisest  töötan muude tegevuste kõrval jälle ka koolis, kus õpetan nii vene emakeelega kui ka eesti emakeelega gümnasiste. Arvasin küll, et koolis võiks olla tore, aga tegelikkus ületas mu ootused. Noorte siirus, emotsionaalsus ja energia mõjuvad väga värskendavalt. Ja muidugi näen nüüd paremini, mida tänapäeva õpilased mõtlevad, tunnevad ja vajavad ning saan sellest inspiratsiooni. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar